Wärtsilä will do 54 DF engines for icebreaking LNG carriers serve the Yamal LNG project in Northern Russia

 gCaptain, Rob Almeida On November 10, 2014:

Wärtsilä announced today what is likely their largest single order ever order for marine engines.

Yamal Arctic LNG carrier. Source: Wärtsilä

Yamal Arctic LNG carrier. Source: Wärtsilä

Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) yard in South Korea has ordered a total of 54 Wärtsilä 50DF dual fuel engines to power 172,600 cbm icebreaking LNG carriers being built to serve the Yamal LNG project in Northern Russia. The ships will be owned by one joint venture between Teekay LNG Partners and China LNG Shipping (CLNG), and another joint venture between China Shipping LNG Investment Co.,Ltd. (CSLNG) and Japan based Mitsui O.S.K.

Wartsila notes these engines are capable of operating on liquefied natural gas (LNG), heavy fuel oil (HFO), or low-viscosity marine diesel oil (MDO), but LNG will be the main type of fuel to be used for these particular vessels. Each vessel will have both a 12-cylinder and 9-cylinder Wärtsilä 50DF dual-fuel engine. The total power output from engines is 64,350 kW per vessel.

See all article http://gcaptain.com/wartsila-wins-historic-engine-order/

Original news in Wärtsilä pages: http://www.wartsila.com/en/press-releases/wartsila-dual-fuel-engines-chosen-to-power-new-icebreaking-lng-carriers

See also:

Kategoria(t): 1. Tiedotteet, 4. Pohjoinen ulottuvuus ja Koillisväylä -artikkeleita, 6. Articles in English Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s