gCaptain 9.7.2014: MOL and China Shipping (Group) Company confirmed today an order for three icebreaking-capable LNG carriers

New arctic maritime technologies and regular traffic for Northern Sea Route:

gCaptain By Rob Almeida On July 9, 2014:

”MOL and China Shipping (Group) Company confirmed today an order for three icebreaking-capable LNG carriers from Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) destined for use to ship LNG from the Yamal peninsula in Russia.”

__

”MOL notes these 299 meter, 172,000 cbm capacity ships will have independent ice-breaking capabilities that will enable them to sail through ice  2.1 meters thick.  While in icebreaking mode, the ship will operate in reverse while being pulled along via three pod-type propulsors.”

See all article: http://gcaptain.com/mol-confirms-order-icebreaking-lng-carriers/

There has been built many Ice breakers and LNG carriers in Turku Finland. In Picture the first big LNG Cruise in the world, built in Turku year 2013. Viking Grace is now operating on Baltic Sea also in winter time in ice conditions. Photp Yrjö Myllylä in July 2014.

Kategoria(t): 1. Tiedotteet, 6. Articles in English Avainsana(t): , , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s